Tietoa meistä ja sivustosta
Tietoa sivustosta
Hakukonemarkkinointi on internetin kasvavimpia markkinointimuotoja. Jokainen nykyaikainen yritys, organisaatio ja yksityinen henkilö, joka haluaa sivulleen näkyvyyttä, tarvitsee vähintään perustiedot hakukonemarkkinoinnin maailmasta. 1990-luvun puolivälissä alkunsa saanut markkinointisuuntaus jaetaan pääsääntöisesti kahteen osaan, hakukone- tai hakusanaoptimointiin ja hakukone- tai hakusanamarkkinointiin. Hakukoneoptimoinnilla tarkoitetaan tietyn sivun tai sivuston muuttamista hakukoneystävälliseksi sivun aiheeseen liittyvien avainsanojen avulla.
Tätä keinoa käyttää lähes jokainen sivusto, vähintään huomaamattaan.
Parhaimmat tulokset markkinoinnista kuitenkin saa, kun sen perimmäinen toimintalogiikka on hallussa. Ammattimaisella hakukonemarkkinoinnilla tarkoitetaan eri hakukoneiden maksullisia mainostuspalveluita. Tämä mainonta on hyvin tehokasta ja jos yritykseltä löytyy vähääkään mainontabudjetista, kannattaa se sijoittaa hakukonemainontaan.
Sivustoltamme löytyy runsaasti ajankohtaista tietoa kaikesta hakukonemarkkinointiin liittyvästä:
- Mitä on hakukonemarkkinointi? Sivulta löytyy perustietoa hakukonemarkkinoinnista ja sen eri suuntauksista
- Hakukonemarkkinoinnin historiaa -osiosta löydät paljon tietoa siitä, miten tämä markkinoinnin suuntaus sai alkunsa ja miten markkinointi toimi ensimmäisinä vuosina. Sivulla kerrotaan myös tämän markkinoinnin kehityksestä aina nykypäivään asti
- Hakukoneoptimointi ja sen perusteet sivulta löytyy tarkempaa yleistietoa siitä, mitä hakukoneoptimointi tarkoittaa ja miten sitä voi hyödyntää käytännössä. Kun aihe on uusi, sivusto auttaa ymmärtämään ja luomaan pohjan hakukoneoptimointikäsitteelle
- Hakukoneoptimoinnin keinot ja kriteerit -osiosta löytyy neuvoja siihen, millä tavalla optimointia valvotaan ja miten sivuston voi optimoida parhaalla mahdollisella tavalla
- Tyypilliset virheet uusilla tekijöillä -luku käsittelee isoimpia virheitä, mitä aloittelevat hakukonemainostajat tekevät. Artikkeli neuvoo mitä tulee välttää, ettei sivustoa pilaa jo ennen mainostuksen käynnistymistä
- Hakukonemainonnan kriteerit ja keinot -osiossa esitellään tehokkaita tapoja toteuttaa mainontaa ja varmistaa sen toimivuus
- Kuinka valita sivuille sopiva mainostapa -kappale käsittelee molempien mainostapojen eri piirteitä ja vertaa niitä toisiinsa. Sivu antaa pohjaa sille, minkälainen mainostus sopii tietyntyyppisille sivustoille ja mitkä sivustot hyötyvät molempien yhdistelmästä
- Hakusana- ja hakukonemainonta -osio kertoo yleistietoa aiheesta ja peruspohjaa aloittelevalle mainostajalle.